bb-u-psutinji

Bilbord u pustinji

Možda ste već čuli filozofsku nedoumicu koja glasi otprilike ovako:

“Ako drvo padne u šumi a nema nikog u blizini, da li se uopšte proizvede zvuk?”

U social media marketingu ponekad se dogodi da objava, bez obzira koliko dobra bila, dopre do jako malog broja ljudi. Taj paradoks se naziva BILBORD U PUSTINJI.

Primer:

Vi, kao biznis koji se oglašava na internetu, plaćate:

  1. brend menadžera,
  2. dizajnera,
  3. kopirajtera,
  4. agenciju za oglašavanje
  5. trošak oglasa (npr Fejsbuk).

To vas košta X evra svakog meseca.

Na 2 pie-charta ispod, prve 4 stavke sa liste su predstavljene crnom bojom.

Plavom bojom je predstavljen trošak oglašavanja, tzv “ad spend”.
 
Najpre gledamo LEVI krug:
 
Prve četiri stavke na spisku “pojedu” 80% budžeta:
 
Stavka 1 – tj osoba koja nadgleda da vizuali (2) i tekstovi (3) budu u skladu sa Vašim tone-of-voice, i na kraju neko ko tehnički postavlja i prati Vaše onlajn oglase (stavka 4) – svi oni zajedno vas koštaju 80% ukupnog marketing budžeta.
 
Preostalih 20% dobije Fejsbuk (prikazano plavom bojom).

Dakle, pošto ste veći deo novca potrošili da *kreirate* savršen oglas, ostalo je tek toliko da dobacite do šačice onih koji bi trebalo da čuju za Vas 🙁

To se zove efekat bilborda u pustinji – reklamna poruka koju nikad niko neće videti.
 
Nakon što ste oglas savršeno izdizajnirali, uklopili boje i FONTOVE i sročili poruku zbog koje verujete da je Vaš kopirajter nobelovac, ostalo Vam je tek toliko novca da platite bilbord na putu koji spaja Nedođiju i Vukojebinu.

bilbord u pustinji

Ali u ugovoru koji ste potpisali sa agencijom piše da plaćate 10 objava mesečno – tako da svaka 3 dana započinje novi ciklus:
Dizajner dizajnira – kopirajter piše – advertajzer sklapa sve to u oglas… i pravac: pustinja!

I onda prođe još tri dana, pa još tri, pa još tri…

Sa druge strane, možete da iskoristite kopi nesuđenog nobelovca i dizajn budućeg Filipa Starka (pišem bez trunke ironije!) i takav oglas pravilno “naciljate” ka što većem broju onih koji treba da čuju za Vas.

To je desni pie-chart iznad: manje para za kreiranje, a više za distribuciju – čak 4 puta više!

Ako Fejsbuk posmatrate kao posrednika koji Vam dovodi interesente za ono što prodajete – posrednik je svakako zadovoljniji ako dobija veći deo “pite”.

Pomaže ako zamislite da je Fejsbuk taksista koji Vam pronalazi i dovozi mušterije u radnju:

Dajte više novca taksisti i dovešće vam više kupaca!

Podelite ovaj post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email