jozobozo

3rd party cookie: da li je Email Marketing rešenje?

Prošlo je 5 meseci od kako su zaratili iOS i 3rd party cookie, a meni se i dalje smuči kad uzmem treći kolač na dečijim rođendanima.

Kapirate? Third party cookie – Treći kolač na tulumu (ups radim ovih dana na jednoj fb kampanji za Hrvatsko tržište, pa vježbam purgersku šatru)

Gde sam ono stao… A, da – konobar mi menja tanjir sa tortom a žena mi govori: “Nemoj treći kolač, biće ti mnogo, a i nema smisla…”

Koga zanima burna reakcija koju je izazvala (ne moja žena nego ova 3rd party cookie frka između Fejsbuka i Epla) može pročitati ovaj Facebook vs Apple blog post.

Ukratko – 4 od 5 korisnika kači se na Fejs isključivo preko mobilnog telefona, Instagram na desktopu kao da ne postoji pa je i malom Đokici jasno da iOS blokade nikako ne idu u prilog najvećoj društvenoj mreži na svetu.

Facebook users statista

Kako su ove promene uticale na oglašavanje?

Sa smanjenjem broja korisnika koji dozvoljavaju praćenje, značajno je smanjena količina podataka kojom Fejsbuk raspolaže. Samim tim, smanjene su i mogućnosti za precizno targetiranje i praćenje konverzija. Neretko se može čuti mišljenje da je nova politika privatnosti oglašavanja putem Fejsa sličnija tradicionalnom oglašavanju nego ikada ranije.

Naravno, nije sve tako crno, statistički modeli i napredne ML (machine learning) tehnologije omogućavaju Fejsbuku i dalje sasvim pristojne mogućnosti targetiranja i praćenja korisnika, ali mora se prizanti da je ovo iz ugla oglašivača značajan korak unazad.

Odgovor Fejsbuka na sve navedeneo nalazi se u okviru nove Aggregated Event Measurement opcije, odnosno novog načina merenja koji podržava samo 8 ivenata. Ipak, pre svega toga potrebno je verifkovati domen, a i sve to vam ne vredi mnogo ako Facebook kupovni put počnete da gradite na pogrešnom mestu

Email marketing, svetlo na kraju tunela?

Šta email čini nezamenljivim i bez ove iOS nepodopštine?

  • Velika čitanost
  • Merljiva čitanost
  • Merljiva učestalost
  • Podaci o lokaciji i uređaju
  • Segmentacija liste
  • Kontrola reakcije (na forumu se raspravljate pred svima, na negativnu email reakciju odgovarate SAMO trolu)
  • Pravovremen je za čitaoca

Prekidam ne zato što nema više prednosti ovog jako potcenjenog kanala, nego da ne bih smorio… Složićemo se da je onaj ko nije koristio email marketing “sam sebi iskopao rupu”. IOS14.5 update nam je doneo turbulenciju u načinu targetiranja, ali i informacije o uticaju na email marketing koji mnogi predstavljaju kao novi pravi put do vrha. 

Zbog promena koje donosi nova iOS politika privatnosti neki putevi za oglašavanje su zakrčili put do korisnika. Baš tada se pojavilo svetlo na kraju tunela do koga trebate doći, a zove se email marketing. 

izvor: Omnisend

Masovni porast stope konverzije putem email-a tokom 2020. govori više od hiljadu reči. Ukoliko ste u punoj snazi sa email kampanjama, nemate šta da brinete. Ali ako ste pak zapostavili vaše kampanje putem email-a potrebno ih je obnoviti kako biste unapredili poslovanje za dalju saradnju sa klijentima.

Verovatno ste naišli na mnoštvo izvora koji govore o email marketingu, ali o čemu se tu zapravo radi? Email marketing se ispostavilo kao totalno druga priča. Vi kao posetilac na nekom sajtu upišete svoju email adresu i pokažete svoje interesovanje za tu firmu. U prevodu, već ste zagrejani i razmišljate o kupovini i time stvarate kontakt sa njima. 

Složićemo se da se niste prijavili zbog tuđeg nametanja već zbog zainteresovanosti. To je možda i glavna razlika između reklama (nametanja) i svesno donete odluke o davanju svojih informacija tokom ove promene.

Zašto baš email?

Zato što ako ispoštujemo svih deset zapovesti email marketing-a, što vas čeka kada sa nama uđete u priču, garantujemo da ćete uspešno prevazići probleme. Ali kome poveriti svoji problem u digitalnom marketingu? Nije lako naći razumevanje kada se čovek nađe u problemu i zato smo tu da vas saslušamo i izvučemo iz nezgodne situacije. 

Dakle ono što nudite treba da bude veće od odbojnosti koju ljudi osećaju kada pomisle na spamovanje, da bi se savladalo trenje koje pruža otpor prijavljivanju na listu.

Ponuda – odbojnost ka cimanju > trenje (ova crtica je minus)

Buduće promene

Da situacija ne bude ni malo jednostavna, pobrinuo se naravno Epl. Uskoro nam stiže nova verzija popularnog Ajfona, a sa njim i iOS15 koji preti da dodatno zagorča život marketarima.

Naime, novi iOS će sadržati Mail Privacy Protection opciju koja omogućava korisnicima da sakriju IP adresu i otvore mail u privatnosti. U tom slučaju neće biti moguće pratiti jedan od najbitnijih parametara svake email kampanje – open rate, kao ni lokaciju korisnika koja dolazi preko IP adrese. Navedene promene stižu i na ostale uređaje kompanije Apple, odnosno Mac računare i pametne satove.

Apple ios mail privacy protection

Koliko će sve navedeno uticati na performanse email marketinga, ostaje nam da vidimo, ali izvesno je da nam velike promene tek predstoje, i da se svi zajedno moramo navikavati na neka nova pravila.

Podelite ovaj post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email