facebook dpa featured

Facebook Dynamic Product Ads

Svima je jasno koliko je Facebook platforma neizostavna kada je online oglašavanje u pitanju. Međutim, društvene mreže su sve više zasićene oglasima, i nije tako jednostavno privući pažnju korisnika. Jedno od rešenja ovog problema je da svaki korisnik dobije oglas baš po svojoj meri, a najveća društvena mreža a svetu ima adekvatan odgovor na to – reč je o Fejsbuk dinamičkim oglasima.

Šta su Dynamic Product Ads?

Kako u samom Fejsbuku ističu, u pitanju su dinamički oglasi koji se automatski prilagođavaju i prikazuju Vaše proizvode ili usluge osobama koje su na Vašem veb-sajtu, aplikaciji ili negde drugde na internetu iskazali određeno interesovanje za njih. Slično Google Shopping oglasima o kojima je nedavno bilo reči u posebnom blog postu, Vaše je samo da uvezete katalog proizvoda, a Facebook algoritam će se pobrinuti za ostalo.

Netflix početna strana personalizacija

Možda najbolji primer personalizovanog sadržaja danas su striming platforme poput Netflixa koje nam automatski nude sadržaje za koje na osnovu informacija koje imaju o nama veruju da će nam se najviše svideti. Na istom principu zasnivaju se i DPA. Iako personalizacija nije nikakva novost u svetu advertajzinga, ovaj tip oglasa svakako ima nekoliko bitnih prednosti.

Koje su prednosti DPA?

  • Veći stepen konverzije – proizvodi ili usluge se  prikazuju publici koja je pokazala određenu sklonost baš za taj tip proizvoda, tako da je procenat konverzije znatno veći nego kod klasičnih oglasa.
  • Automatizacija – posebno pogodni za internet prodavnice sa stotinama ili hiljadama proizvoda u ponudi, ovaj tip oglasa znatno štedi vreme i uz pravilno podešen katalog prikazuje korisnicima uvek sveže informacije o dostupnosti i cenama.
  • Remarketing – prikažite personalizovane oglase osobama koje su posetile Vaš sajt ili aplikaciju, pogledale određene proizvode ili ih dodali u korpu ali nisu završili kupovinu.

Kako podesiti Dynamic Product Ads?

Da bi se iskoristile sve prednosti DPA, prethodno je potrebno je uraditi nekoliko bitnih stvari.

Instalirajte Facebook Pixel i dodajte evente

Uz pretpostavku da već imate otvoren Facebook Business Manager nalog, sledeći neophodan korak za ovaj tip oglasa je instaliranje Facebook Pixela i dodavanje ivenata (events). Potrebni iventi za DPA su: View Content, Add to Cart i Purchase. Ukoliko imate aplikaciju i cilj Vam je recimo da povećate broj instalacija, umesto Pixela je potrebno da instalirate Facebook SDK za Andoid i/ili iOS.

Kreirajte katalog proizvoda

DPA katalog

Postoji nekoliko tipova kataloga izmedju kojih možete birati u zavisnosti od vrste posla kojim se bavite: e-commerce prodavnica, turističke usluge, nekretnine, auto industrija ili industrija zabave i mediji.

Katalog sadrži sve bitne informacije (atribute) o Vašim proizvodima kao što su slike, opis, cene, dostupnost itd. Katalog je moguće kreirati ručno tako što sve bitne informacije dodajete u .csv fajl koji zatim uvezete u Facebook Business Manager, ali sve velike e-commerce platforme imaju plaginove koji znatno olakšavaju ovaj proces kao što je recimo Pixel Caffeine za WooCommerce. Proizvode iz kataloga je moguće (i preporučljivo) grupisati u različite setove.

Kreirajte i podesite kampanju

Možda i najjednostavniji korak, pod uslovom da su prethodna dva pravilno urađena.

cilj kampanje kataloška prodaja

Kao i kod klasičnih kampanja, najpre je potrebno izabrati cilj kampanje, i tu iz stavke Conversions birate Catalog sales. Zatim je potrebno izabrati i katalog i set proizvoda, kao i podesiti opcije vezane za budžet same kampanje.

Sledeći korak je izbor publike, i tu je potrebno da izaberete između dve glavne opcije:

DPA publike
  • Retargeting, odnosno prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posetili vaš veb-sajt ili aplikaciju. Unutar same retargeting opcije možete birati kome sve želite da ogals bude prikazan, npr osobama koje su u određenom vremenskom periodu samo pogledale proizvod, ili osobama koje su ga dodale u korpu ali nisu kupile. Tu su i up-sell i cross-sell tehnike, a ukoliko želite da saznate više o njima, pročitajte zaseban blog post na tu temu.
  • Prikazivanje oglasa širokoj publici, odnosno osobama koje još uvek nisu posetile Vaš veb-sajt ili aplikaciju. Ovde su dostupne standardne opcije targetiranja, kreiranje Custom i Lookalike publike.

Na samom kraju, ostaje Vam da kreirate oglase. Ova opcija znatno se razlikuje od kreiranja klasičnih Fejsbuk oglasa i zavisi od samog kataloga. Drugim rečima, katalog će odraditi većinu stvari, Vi samo treba da izaberete između ponuđenih opcija.

Ako i dalje imate dilemu da li da koristite DPA, odgovor je: Da, apsolutno. Posebno za internet prodavnice sa velikim brojem artikala, ovo je idealan način za prikazivanje personalizovanih oglasa na Fejsbuku, Instagramu, Mesindžeru ili na drugim aplikacijama putem Audience mreže.

Podelite ovaj post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email