Svima je jasno koliko je Facebook platforma neizostavna kada je online oglašavanje u pitanju. Međutim, društvene mreže su sve više zasićene oglasima, i nije tako jednostavno privući pažnju korisnika. Jedno od rešenja ovog problema je da svaki korisnik dobije oglas baš po svojoj meri, a najveća društvena mreža a svetu ima adekvatan odgovor na to – reč je o Fejsbuk dinamičkim oglasima.
Šta su Dynamic Product Ads?
Kako u samom Fejsbuku ističu, u pitanju su dinamički oglasi koji se automatski prilagođavaju i prikazuju Vaše proizvode ili usluge osobama koje su na Vašem veb-sajtu, aplikaciji ili negde drugde na internetu iskazali određeno interesovanje za njih. Slično Google Shopping oglasima o kojima je nedavno bilo reči u posebnom blog postu, Vaše je samo da uvezete katalog proizvoda, a Facebook algoritam će se pobrinuti za ostalo.
Možda najbolji primer personalizovanog sadržaja danas su striming platforme poput Netflixa koje nam automatski nude sadržaje za koje na osnovu informacija koje imaju o nama veruju da će nam se najviše svideti. Na istom principu zasnivaju se i DPA. Iako personalizacija nije nikakva novost u svetu advertajzinga, ovaj tip oglasa svakako ima nekoliko bitnih prednosti.
Koje su prednosti DPA?
- Veći stepen konverzije – proizvodi ili usluge se prikazuju publici koja je pokazala određenu sklonost baš za taj tip proizvoda, tako da je procenat konverzije znatno veći nego kod klasičnih oglasa.
- Automatizacija – posebno pogodni za internet prodavnice sa stotinama ili hiljadama proizvoda u ponudi, ovaj tip oglasa znatno štedi vreme i uz pravilno podešen katalog prikazuje korisnicima uvek sveže informacije o dostupnosti i cenama.
- Remarketing – prikažite personalizovane oglase osobama koje su posetile Vaš sajt ili aplikaciju, pogledale određene proizvode ili ih dodali u korpu ali nisu završili kupovinu.
Kako podesiti Dynamic Product Ads?
Da bi se iskoristile sve prednosti DPA, prethodno je potrebno je uraditi nekoliko bitnih stvari.
Instalirajte Facebook Pixel i dodajte evente
Uz pretpostavku da već imate otvoren Facebook Business Manager nalog, sledeći neophodan korak za ovaj tip oglasa je instaliranje Facebook Pixela i dodavanje ivenata (events). Potrebni iventi za DPA su: View Content, Add to Cart i Purchase. Ukoliko imate aplikaciju i cilj Vam je recimo da povećate broj instalacija, umesto Pixela je potrebno da instalirate Facebook SDK za Andoid i/ili iOS.
Kreirajte katalog proizvoda
Postoji nekoliko tipova kataloga izmedju kojih možete birati u zavisnosti od vrste posla kojim se bavite: e-commerce prodavnica, turističke usluge, nekretnine, auto industrija ili industrija zabave i mediji.
Katalog sadrži sve bitne informacije (atribute) o Vašim proizvodima kao što su slike, opis, cene, dostupnost itd. Katalog je moguće kreirati ručno tako što sve bitne informacije dodajete u .csv fajl koji zatim uvezete u Facebook Business Manager, ali sve velike e-commerce platforme imaju plaginove koji znatno olakšavaju ovaj proces kao što je recimo Pixel Caffeine za WooCommerce. Proizvode iz kataloga je moguće (i preporučljivo) grupisati u različite setove.
Kreirajte i podesite kampanju
Možda i najjednostavniji korak, pod uslovom da su prethodna dva pravilno urađena.
Kao i kod klasičnih kampanja, najpre je potrebno izabrati cilj kampanje, i tu iz stavke Conversions birate Catalog sales. Zatim je potrebno izabrati i katalog i set proizvoda, kao i podesiti opcije vezane za budžet same kampanje.
Sledeći korak je izbor publike, i tu je potrebno da izaberete između dve glavne opcije:
- Retargeting, odnosno prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posetili vaš veb-sajt ili aplikaciju. Unutar same retargeting opcije možete birati kome sve želite da ogals bude prikazan, npr osobama koje su u određenom vremenskom periodu samo pogledale proizvod, ili osobama koje su ga dodale u korpu ali nisu kupile. Tu su i up-sell i cross-sell tehnike, a ukoliko želite da saznate više o njima, pročitajte zaseban blog post na tu temu.
- Prikazivanje oglasa širokoj publici, odnosno osobama koje još uvek nisu posetile Vaš veb-sajt ili aplikaciju. Ovde su dostupne standardne opcije targetiranja, kreiranje Custom i Lookalike publike.
Na samom kraju, ostaje Vam da kreirate oglase. Ova opcija znatno se razlikuje od kreiranja klasičnih Fejsbuk oglasa i zavisi od samog kataloga. Drugim rečima, katalog će odraditi većinu stvari, Vi samo treba da izaberete između ponuđenih opcija.
Ako i dalje imate dilemu da li da koristite DPA, odgovor je: Da, apsolutno. Posebno za internet prodavnice sa velikim brojem artikala, ovo je idealan način za prikazivanje personalizovanih oglasa na Fejsbuku, Instagramu, Mesindžeru ili na drugim aplikacijama putem Audience mreže.