GSC featured photo2

Google Shopping oglasi

Jutros me Google izbedačio – slušala mi se Ona to zna, i to ona od Idola, da naglasim, jer nisam ni imao pojma da postoje čak još 2 istoimene pesme džiberskih izvođača koje se bolje rangiraju (valjda nisu obrade #sačuvajbože).

Slično iznenađenje možete doživeti ako se recimo nađete u Americi a prisluša vam se Bouvijeva Buy My Toys (znam da će već u ovom pasusu mnogi od vas odustati od čitanja, ali zar nije sveti gral digitalnog marketinga pronaći nišu ma koliko mala ona bila?!?)

Šalu na stranu na naslovnoj slici ovog teksta vidite da je pok. Dejvid dobio samo levu polovinu SERPa iznad folda dok je desna namenjena onima koji zaista hoće da kupe igračke!

U vreme kada prodaja putem interneta beleži ogroman rast, trgovci i marketari neprestano tragaju za novim načinima da svoje proizvode učine što vidljivijim za potencijalne kupce. Jedan od najboljih načina za povećanje online prodaje su svakako Google Shopping oglasi.

Šta su Google Shopping oglasi?

U pitanju je specijalna vrsta oglasa u okviru Google Ads platforme za oglašavanje. Za sada su dostupni u preko 40 zemalja sveta, među kojima nažalost još uvek nema Srbije.

Google Shopping oglasi se najčešće pojavljuju na samom vrhu stranice sa rezultatima pretrage (ponekad sa strane kao u primeru sa Bouvijem), istaknutiji su od plaćenih tekstualnih oglasa i organskih rezultata pretrage, i nude detaljne informacije o proizvodu kao što su: slika, cena, prodavac, popust, ocene korisnika itd. Samim tim, kupcu je vrlo lako da uporedi ponudu različitih prodavaca i u jednom kliku dođe do traženog proizvoda.

Google Shopping oglasi

Kako Google Shopping oglasi funkcionišu?

Pored Google Ads platforme pomoću koje kreirate kampanje, Google Shopping oglasi podjednako zavise od još jedne platforme. U pitanju je Google Merchant Center.

Google Merchant Center mesto je na kom se nalaze sve informacije o Vašim proizvodima, i pomoću koga upravljate načinom na koji se Vaši proizvodi prikazuju na Google pretrazi.

Za razliku od klasičnih search kampanja, ovde nema potrebe za pisanjem teksta samog oglasa, potrebno je samo povezati Google Ads i Google Merchant Center nalog, i sve informacije prikazane u oglasu biće automatski preuzete iz unapred pripremljenih fajlova koje se nalaze u Google Merchant Centru. Fajlove koji sadrže liste proizvoda moguće je napraviti ručno, pomoću Google spreadsheets ili nekog drugog alata. Takođe, možete iskoristiti integraciju sa većinom popularnih e-commerce platformi i importovati već gotove liste. Za koji god način da se odlučite, lista proizvoda bogata informacijama (atributima), ključna je stavka za pravilno postavljanje i uspešnost same Google Shopping kampanje.

Neki od najvažnijih atributa su:

  • ID – Jedinstveni identifikacioni kod proizvoda.
  • Title – Naziv proizvoda, odnosno tekst koji će biti prikazan u oglasu.
  • Description – Opis proizvoda.
  • Image link – Link ka fotografiji proizvoda koja će biti prikazana u oglasu.
  • Product category – Kategorija kojoj pripada proizvod bira se iz unapred definisanih kategorija koje nudi Google.
  • Product type – Ovu kategoriju definiše sam prodavac.
  • URL – Link koji vodi na stranicu proizvoda na web sajtu.
  • Availability – Dostupnost proizvoda na lageru.
  • Price – Cena proizvoda.
  • Sale price – Cena proizvoda na sniženju.
Google Shopping ads attributes

Napomena 1: Iako Google Shopping oglasi ne zahtevaju ključne reči u klasičnom smislu, pravilan odabir i upotreba ključnih reči u atributima kao što su Title i Description veoma je važan.

Napomena 2: I u ovoj vrsti kampanje moguće je dodati negativne ključne reči i tako sprečiti neželjene klikove.

Koje su prednosti Google Shopping kampanja?

Postoji nekoliko bitnih prednosti Shopping oglasa u odnosu na klasične search oglase.

  • Vidljivost – oglas se prikazuje na samom vrhu stranice i samim tim vidljivost je znatno veća.
  • Relevantnost – ovaj tip oglasa nudi mnogo više informacija o proizvodima nego bilo koji drugi, pa je samim tim i broj neželjenih klikova znatno smanjen.
  • Precizno targetiranje – atributi omogućavaju da se kupcima prikažu baš oni proizvodi koje traže, recimo određene boje ili veličine.
  • Konverzije – sve prethodne stavke vode ka ovoj. Imajuću u vidu detaljne podatke o proizvodu koje Google Shopping oglasi nude, mnogo je veća verovatnoća da će onaj ko klikne na oglas i dođe u Vašu internet prodavnicu, taj proizvod i kupiti.

A nedostaci?

Pravljenje datoteka sa listama proizvoda i detaljnim atributima može biti zahtevan posao, kao i grupisanje proizvoda po kategorijama. Ali, ukoliko već posedujete internet prodavnicu, to Vam je poznato, zar ne?

Vrste Google Shopping kampanja

Kada su u pitanju Google Shopping kampanje, možete birati između standarnih i pametnih. Dok standardne nude više prostora za kontrolu i manuelna podešavanja, smart kampanje se oslanjaju na veštačku inteligenciji i mašinsko učenje (machine learning) tako da je većina stvari automatizovana. 

Kao i kod drugih Google Ads kampanja, i ovde su u zavisnosti od cilja kampanje dostupni različiti načini bidovanja (nadmetanja). Posebno je interesantno to što se možete nadmetati za pojedinačni proizvod, ali ili grupu proizvoda, što donosi značajnu mogućnost kontrole Vašeg budžeta.

Zaključak

Pošto je Amazon prestigao Google po broju pretraga proizvoda (da, statistika pokazuje da preko 50% korisnika interneta u Americi započinje pretragu za proizvodima na Amazonu), Google je rešio da napravi neke promene. Tako je prošle godine sa globalnim bumom internet prodaje izazvane Kovid pandemijom uveo i besplatne shopping rezultate. Ovi rezultati se nalaze u zasebnom shopping tabu u okviru pretraživača, i mogu prikazati vaše proizvode potencijalnim klijentima. Ipak, njihova vidljivost i efekti se ne mogu meriti sa efektima plaćenih Google Shopping oglasa. Tako da, ukoliko posedujete e-commerce web sajt i poslujete na tržištu gde su Google Shopping oglasi dostupni, ovo je definitivno opcija koju bi trebalo ozbiljno razmotriti.

Podelite ovaj post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email