Da bismo shvatili šta je remarketing, pogledajmo najpre ovaj kretenski oglas: |
Provedi leto u Žarkovu 🙂 |
Svaka čast Žarkovu i prirodnim lepotama tog dela grada ali Booking, inače poznat po remarketingu (ili bolje reći ozloglašen po upornom proganjanju posetilaca svog sajta sa “personalizovanim” ponudama) ovog puta je malo preterao. |
Mada kad bolje razmislim, možda ovo rade namerno? Možda im je posle tolikih miliona evra i godina provedenih u vrhu retargeting oglašavanja, ova strategija – gde zasmeju recipijenta naslovom, a onda ga obore s nogu pravom ponudom – možda je to zapravo put do uspeha? Ne bi me čudilo, ali me ovaj vid oglašavanja toliko zaintrigirao i baš zbog te radoznalosti krenuo sam da učim o remarketing cakama. Kad sam počeo da uslužno radim ovaj vid oglašavanja iznenadila me činjenica da je remarketing daleko isplativiji od tzv 1st point oglasa. Zašto? Evo primera: dođeš na letovanje u novi grad, izabereš kafić nasumično, ispostavi se dobra kafa, promeniš par reči sa barmenom i zapališ. Istog dana, posle plaže svratiš u lokalni market i naletiš na tog barmena. Ako bi on neformalno pozvao tvoju ekipu da svratite jer baš večeras on pravi koktele 2 za 1 biće lokalni didžej koji je zapravo nastavnik geografije, ali leti pušta muziku itd itd – to bi bio remarketing. Publika je ciljana, ima već neku vrstu iskustva sa brendom, i velika je verovatnoća da će pozitivno reagovati na blagu “gurku”. Pošto je publika poznata lakše prolazi prisniji ton. E sad zamisli da nisi bila/o na kafi pre podne nego ti nepoznati lik priđe u supermarketu i kaže “ja sam barmen u xyz kafiću, na osnovu tvog pola, godina, izgleda, garderobe i namirnica u tvojoj korpi – predlažem ti da večeras svratiš u kafić xyz jer je to najbolji kafić u ovom gradu imamo cocktail party biće i DJ John Doe itd itd. Kapiraš razliku? Meni je pre svega trebalo da razumem kako šljaka remarketing, ali takođe i da na primerima poput ovog uvidim koliko je kroz taj vid oglašavanja lakše ispoljiti ljudsku stranu brenda. Zašto ne reći i toplinu i opuštenu neformalnu komunikaciju (da, opuštena neformalna komunikacija postoji i kod najuštogljenijih b2b brendova!) Visok ROI je samo došao kao šlag na tortu kada sam se skoro potpumo fokusirao na ovaj segment 🙂 Nakon godina rada na ovom segmentu digitalnog oglašavanja moja ponuda za uslugu remarketinga bi mogla da se sumira ovako nekako: Od frusta kad te Booking juri po netu i iskače iz frižidera sa fotkama hotela koji si prethodno guglovala/o, do poznanika koji te u mediteransko predvečerje poziva u svoj bar na koktele! Tako je prvobitno trebalo da se zove, ali sam shvatio da i nije baš “u najkračim crtama”. Nekako mi zvuči predugačko pa sam se ipak odlučio za: KAKO ISKORISTITI REMARKETING ZA POSLOVNE CILJEVE? Ako te zanima konkretan plan rada baš na tvom brendu, i naavno cena – ne ustručavaj se već mi pošalji mejl na uros@elastic.rs ili me pozovi! |