Slide111

Top 10 oglasa iz godine za nama

2021. za eLastic agenciju obeležile su mnoge uspešne kampanje. Naravno, bilo je i nekih manje uspešnih iz kojih smo izvukli bitne pouke.

Za ovu priliku, odlučili smo da Vam predstavimo nama omiljenih 10 oglasa iz prethodne godine. I baš kao što selektor Živadinović podjednako ceni burek i sendvič ni nama nije bilo lako da se odlučimo jer sve oglase volimo podjednako (kao i decu, kad smo kod lupetanja).

Elem, kriterijumi kojima smo se vodili veoma su jednostavni: oglasi koji su pokazali najbolje rezultate i čije je kreiranje bilo posebno zanimljivo i poučno iskustvo. Ali da ne gubimo previše vremena na uvod, krenimo redom.

10. Pismo deda mrazu

U pitanju je kampanja za prodavnicu igračaka koja se dešava za vreme prošlogodišnjih novogodišnjih praznika. Ideja je bila da se targetiraju naši ljudi u inostranstvu, konkretno u Nemačkoj, koji prvi put posle mnogo godina zbog restrikcije putovanja nisu mogli da dođu u domovinu i donesu poklone deci rođaka i prijatelja.

Targetiranjem po interesovanjima smo se pobrinuli da oglas bude prikazan osobama za koje je jasno da su poreklom iz Srbije. Angažovali smo i jednog veoma mladog kopirajtera da napiše pismo Deda Mrazu, i da mu u tom pismu skrene pažnju na tetku iz Nemačke koja je sprečena da dođe i donese poklone. Cilj kampanje je bio engejdžment, odnosno predstavljanje brenda našim ljudima u inostranstvu, do tada veoma malo poznatog.

Oglas je naišao na sjajne reakcije, pa su se komentari, lajkovi i srculenca nanizali u trocifrenim brojevima za samo nekoliko dana.

9. Disney posuđe 

Kada imate vizuelno zanimljiv proizvod kao što je Mini M serija posuđa iz Metalca, pored dobrih vizuala potrebno je “samo” naciljati pravu publiku. U kampanji za hrvatsko tržište, pobrinuli smo se da oglasi budu prikazani ljubiteljima Diznijevih junaka koji istovremeno vole i da kuvaju. Ako tu publiku dodatno demografski suzite, i izaberete samo roditelje male dece, broj komentara prosto eksplodira. A sa njim i prodaja 🙂

8. LGND farmerke

U slučaju LGND programa ishrane i vežbi potrudili smo se da problem posmatramo iz ugla potencijalnih korisnika i ponudimo im priču koju već imaju u glavi. Svi imamo te legendarne farmerke iz srednje škole u koje ne možemo da se uvučemo. Tj možemo, ali samo da skinemo još par kilograma i malo da dotegnemo struk… U ovom slučaju, upravo ovaj oglas je naišao na najbolje reakcije publike, i dao najbolje rezultate.

Mnogi ljudi koji imaju problem sa viškom kilograma negde čuvaju farmerke iz srednje škole, ili nekog drugog perioda kada su imali manji obim struka, u nadi da će ih jednog dana ponovo obući. To je i bila ideja iza ovog oglasa. Vizual je namerno okrenut naopako da u prvom momentu ne bude jasno o čemu se radi, tj da zaustavi skrol. Zatim na red dolazi tekst oglasa koji na zanimljiv način objašnjava o ćemu je reč, i osobama koje se identifikuju sa ovim problemom ponudi rešenje.

7. Ed’s testimonial

Cilj kampanje za Paragon Freight, američku transportnu kompaniju nije bio da pronalazimo klijente i robu koju bi prevozili, već upravo nove vozače.

Iako oglas koji vidite nije bio najkreativniji u toj kampanji, niti je u njega uloženo najviše truda, on se ipak zbog specefičnsti niše pokazao najbolje kod publike – vozača kamiona. U pitanju je testimonijal jednog od zaposlenih u kompaniji, koji drugim vozačima šalje vrlo jasnu poruku. Call to action u ovoj kampanji je bilo slanje poruka na Messenger, gde se uz pomoć chatbota i nekoliko jednostavnih pitanja (da li imaju odgovarajuću dozvolu i koliko godina iskustva imaju) filtriraju kandidati za dalju selekciju.

6. Šokantne bajke

Iako smo svi odrasli uz njih, štampana izdanja bajki nisu nešto što je lako prodati u digitalnoj eri. Zato smo se potrudili da za klijenta Dalamber i njihovu internet prodavnicu sa izdanjima za decu najpre napišemo seriju edukativnih fb objava koji govore o tome zašto je bitno čitati od malih nogu, i koje su prednosti knjige u odnosu na gledanje video snimaka ili igranje igrica. Na taj način brzo smo oformili publiku od ljudi koji su lajkovali stranicu, da bismo kasnije plasirali malo šaljiviji sadržaj a da ne dobijemo wtf reakciju:

“Da li je moguće da žena nagovori muža da decu iz prvog braka odvede u šumu i tamo ih ostavi?”

Oglas koji je posebno privukao pažnju, bavio se temom koliko klasične bajke iz današnjeg ugla posmatrano deluju surovo, neki bi možda rekli i neprihvatljivo.

NAPOMENA: Mali problem je nastao kada je i Facebook pomislio da je ovaj oglas neprihvatljiv, verovatno jer ih je asocirao na neke lažne vesti. Pošto prva verzija oglasa: “ŠOKANTNO: otac i maćeha ostavili galdnu decu u šumi” nije prošla, morali smo da ublažimo retoriku, ali svejedno smo uspeli da zaintrigiramo publiku i izazovemo reakcije. To se naravno i desilo – ubrzo po objavljivanju, oglas je dobio preko 1000 lajkova, gomilu komentara i šerova, pa samim tim ni prodaja nije izostala.

5. Finansijski Poligraf

Koliko su banke iskrene prema nama kada nam nude kredite?

To su samo neka od pitanja koja smo imali na umu prilikom kreiranja ovog oglasa za Kamatica Savetnik. Znajući koliko je prosečnom korisniku pre svega teško da razume ponude banaka, a zatim i izabere pravu, potrudili smo se da kroz lead generation kampanju na najbolji način predstavimo to što naš klijent nudi, a to je besplatna stručna pomoć i pronalaženje adekvatnog kredita u zavisnosti od potreba korisnika. Kroz seriju zanimljivih oglasa predstavili smo neke od najčešćih problema sa kojima se svi mi susrećemo u radu sa bankama.

4. Boring cardio

Kada pokušavate da prodate, makar i priču, najvažnija komponenta nije budžet, kreativnost ili iskustvo, već product-market fit. Prosto rečeno, zanima li nekog tj treba li nekom to što prodajete? Najveći magovi poput Stiva Džobsa su umeli da prepoznaju buduće potrebe korisnika ili da, inovativnim proizvodom kreiraju potrebu tamo gde je nema. U ovu drugu grupu se može svrstati i VR softver koji Vas vodi kroz izmišljene svetove dok pedalate na dosadnom sobnom biciklu.

Upravo je dosada bila lajtmotiv Google display kampanje kojom smo pokušali da dopremo do potencijalnih korisnika. U inače skupoj ciljnoj grupi (vlasnici VR headsetova u razvijenim zemljama imaju novca za potrošiti i to Google i Fb vrlo dobro znaju) uspeli smo da dovedemo hiljade posetilaca za manje od 3 centa po kliku.

3. Jeff is crazy

Moj mentor Jeff Sauer već dugi niz godina, zajedno sa svojim timom (čiji sam i ja deo) gradi email listu i oslanja se na taj kanal kao poslednju i najvažniju kariku u svom digital marketing miksu.

Korišćenje aploudovane liste korisnika za targeting na Google display mreži Vam pruža mogućnost da budete ovako lucidni (namerna igra reči!)

2. eLastic imam osećaj da me prate

Može da se protumači kao protežiranje sopstvenog biznisa – to svakako i JESTE slučaj, ali hej! valjda ste ovde da ponešto i naučite: kompanijski blog je zapravo ultimativno mesto za samo-promociju. Makar to bilo i sve što ste čitajući ovaj blogpost zapamtili – vredelo je 🙂

Ovom reklamom sam doveo određeni broj poseta na svoj blogpost o paralelnom praćenju putem GA4 ali sam pre svega testirao da li podaci prikupljeni putem fb pixela sa jednog sajta mogu da se koriste za saobraćaj ka drugom sajtu. Mogu – ali ne preporučujem.

1. Darth Vader

Omiljena reklama koju sam kreirao u 2021. mi je donela mogućnost da nastupim na renomiranoj konferenciji u Bolonji ADworld Experience. Pošto je osnivač ove konferencije, kao i mnogi gikovi iz IT sveta, veliki ljubitelj Zvezdanih ratova, predložio sam mu da se poigramo sa već široko poznatom činjenicom da je Dart Vejder zapravo otac Luka Skajvokera – to je jel’te kao neka super-tajna koju zapravo svi znaju:

“Zašto onda ne odigramo tu kartu? Kolegama je ionako pun kufer govornika koji prezentiraju dobro poznate praktične savete!”

Ova konferencija je takođe specifična jer govornici isključivo prezentiraju sopstveni PRIMER iz prakse, ne teorijske koncepte – jedno je zagarantovano: priče koje tamo čujete SIGURNO niste već čuli nigde drugde!

Upravo tim rečima je započinjao i copy ove reklame koja je ciljala presek publika ljubitelja Star Wars-a i digitalnog marketinga:

“Are you tired of digital marketing conferences where speakers tell you things you already know?”

Podelite ovaj post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email